Je nutná výměna startéru a alternátoru

Pokud není spouštěč nebo alternátor funkční, není vždy nutné měnit jej za nový. Každý z těchto dílů, i zdánlivě již vysloužilý, je sestaven z jednotlivých součástek, které lze poměrně jednoduše vyměnit, přičemž jejich cena je podstatně nižší než cena celého agregátu.
Navíc můžete při použití kvalitních dílů zaručit i odpovídající opravu při zachování velmi příznivé ceny.

Při nákupu levných agregátů nemáte totiž jistotu, co kupujete. Velmi často se jedná o repasovaný starý díl nebo nekvalitní asijský výrobek. Proto není nutné zbytečně prodražovat opravy vozidel výměnou za kompletní spouštěč nebo alternátor. Příznaky závady jsou poměrně jednoduše zjistitelné: buď nestartuje vozidlo, nebo se rozsvítí kontrolka dobíjení.

Pro přesnější identifi kaci konkrétního vadného dílu lze s úspěchem použít také osciloskop. Výměna celého agregátu je sice nejrychlejší, ale také nejdražší možnou cestou. Každá závada má své příčiny a správná diagnostika problému ušetří nejen nemalé fi nanční prostředky vašemu zákazníkovi, ale i vám případné budoucí starosti spojené s reklamacemi. U většiny levnějších ,,východních“ celků distribuovaných na našem trhu totiž nelze dohledat ani použít běžně dostupný náhradní díl. Pak nezbývá – třeba jen kvůli opotřebovaným uhlíkům – nic jiného než opravdu koupit celý nový agregát.

Pokud přestane sloužit spouštěč nebo dobíjet alternátor, mají to ve většině případů na svědomí drobné závady, které lze rychle a levně odstranit výměnou jednotlivého dílu.

Nejčastější příčiny nefunkčnosti alternátoru:

• opotřebované uhlíky regulátoru (20–40 Kč)
• opotřebované sběrné kroužky rotoru (90–150 Kč)
• vadný regulátor napětí (od 250 Kč)
• vadný usměrňovací diodový blok (od 350 Kč)

 

Nejčastější příčiny nefunkčnosti spouštěče (startéru):

• opotřebované uhlíky (90–180 Kč)
• nefunkční spínací cívka (490–750 Kč
• nefunkční pastorek (250–650 Kč)
• opotřebovaná kluzná ložiska (10–50 Kč)

 

Podle našich dlouholetých zkušeností s autoelektrikou dobře víme, že cena náhradních dílů potřebných k opravě jednoho agregátu je v průměru cca 1 000 Kč. Cena práce (montáže a demontáže) činí přibližně 1 200 Kč. Zákazník tedy ve výsledku zaplatí ve většině případů do 2 500 Kč. Naproti tomu průměrná cena celého repasovaného agregátu se pohybuje kolem 6 500 Kč.

Rozdíl je tedy více než patrný, proto se opravy výměnou jednotlivých dílů vyplatí. Zcela jistě bude s takovým přístupem vašeho servisu spokojen i zákazník.

Oprava startéru

Všechny jednotlivé díly startéru naleznete v našem e-shopu v sekci startéry a jejich díly.